SIRE Life Sciences® BV, 73e plaats MKB Innovatie Top 100 2016

SIRE Life Sciences® BV, 73e plaats MKB Innovatie Top 100 2016

Door data-analyse meer kennis van de arbeidsmarkt voor wetenschappers

SIRE Life Sciences is als Europees recruitment bureau in 2012 opgericht. Oprichters Jan-Willem Broekhoven en Jordy Stravers startten om eerst de recruitmentmarkt te onderzoeken en de belangrijkste sleutelfiguren in de Europese life sciencemarkt te leren kennen. Het bedrijf wil zich onderscheiden door niet alleen aandacht te hebben voor het plaatsen van kandidaten, maar ook om de markt op een meer efficiënte en technologische manier te benaderen.

Voorsprong door Big Data

De Life Science markt omvat alle wetenschappen die studie maken van levende wezens, mens, dier of plant. Het bedrijf SIRE Life Science gebruikt ‘big data’ om de internationale markt continue grondig te analyseren, zodat het steeds kan beschikken over up-to-date informatie over ontwikkelingen: ‘wie doet wat, waar en hoe binnen de Europese Life Science markt?’ Het bedrijf heeft het ook over het slim inzetten van ‘algoritmes’ om deze markt nog beter te doorgronden. De adviseurs van het bedrijf worden ingezet voor een eigen niche-markt, een specifieke professie voor een afgebakende regio binnen Europa. Het ICT-magazine Computable heeft voor de “Computable Awards 2016” het bedrijf een nominatie toegekend.

Technologie en innovatie

In haar korte bestaan van nauwelijks 4 jaar heeft SIRE Life Sciences al een sterke positie binnen Europa verworven op de recruitment markt voor wetenschappers in de Life Sciences. Het is interessant om te volgen welke resultaten de implementatie van technologie en innovatie in de recruitmentwereld verder op zal leveren.

Source: https://www.mkbinnovatietop100.nl/site/SIRE-Life-Sciences-data-analyse-meer-kennis-van-de-arbeidsmarkt-voor-wetenschappers