SIRE Life Sciences® OpenCompany van de maand

SIRE Life Sciences® OpenCompany van de maand

OpenCompany is een nieuw programma dat bedrijven die transparantie op het werk omarmen, erkent en beloont. Elke maand staat er op onze blog een bedrijf centraal dat de OpenCompany status verkregen heeft door extra inzet op het gebied van transparantie op hun werkplek. Deze maand is het de beurt aan Jordy Stravers, managing director bij SIRE Life Sciences®(Amsterdam).

Waarom is transparantie op werk belangrijk voor jullie?

“Onze collega’s zijn voornamelijk Millennials. Die jonge doelgroep vindt transparantie erg belangrijk en hecht veel waarde aan een feedback-rijke cultuur. Millennials hebben een positief kritische houding. Je kunt ervoor kiezen dit te negeren, maar wij hebben ervoor gekozen het te omarmen. De input en creativiteit van onze werknemers is heel belangrijk om de open werkcultuur en het bijbehorende succes te bereiken en te behouden.”

Welke middelen gebruiken jullie om deze transparantie te bereiken?

“We behouden deze open cultuur door onszelf te blijven en de voeten op de vloer te houden. We zijn nuchter en proberen zo min mogelijk afstand te creëren door middel van een horizontale structuur en een open en ruimtelijke werkomgeving. Het begint met open communicatie en direct contact. Het stimuleren om dagelijks met een andere collega lunchen is daar een nuchter en simpel voorbeeld van.”

Hoe gebruiken jullie Glassdoor?

“Feedback is een cruciale factor gebleken van succes en onze ambitieuze groei. We hebben bijvoorbeeld recentelijk contact gelegd met alle huidige en voormalige collega’s met de vraag of zij een (anonieme) review willen achterlaten. Je hebt dan ook het risico dat mensen een negatieve review achterlaten maar wij omarmen deze feedback en kijken er niet voor weg, juist ook die feedback is van grote waarde om onze organisatie verder te ontwikkelen en continu te verbeteren. Millennials zijn altijd online en zijn gewend met reviews en ratings te werken en weten zodoende door positieve maar ook negatieve feedback heen te kijken om zo hun eigen mening te vormen. Door deze open communicatie aan te moedigen via Glassdoor kunnen wij nieuwe collega’s goed en transparant informeren, aantrekken en huidige collega’s behouden.”

Hoe ziet een dag bij SIRE Life Sciences® eruit?

“Als je binnenloopt voel je gelijk een energieke commerciële ‘buzz’. De werkomgeving is open, gedreven en proactief, dat is de basis van ons succes. Onze collega’s zijn ambitieus en carrière gericht, daardoor is een hechte cultuur ontstaan, we zeggen ook wel eens je hebt er direct 70 vrienden bij als je bij ons aan de slag gaat. Er komt net weer een mailtje binnen dat er morgen een aantal naar de film gaan en er is nu bijvoorbeeld een groep collega’s samen op vakantie. Het ambitieuze en harde werk creëert een band. Daarnaast is onze Technology & Innovation afdeling baanbrekend. Ondanks onze snelle groei waarin we in 3,5 jaar tijd naar >70 Recruitment Strategist© en marktleider in onze sector (Life Sciences) zijn uitgegroeid hebben wij ook nog eens 10 man op onze “Tech” afdeling zitten, in verhouding is dat uniek binnen onze industrie (Recruitment). Zo houden we het interessant voor de Millennials, die hiermee een platform hebben voor hun creativiteit wat hun werk zo interessant en innovatief maakt.”

Ik lees op jullie pagina op Glassdoor dat jullie erg snel groeien, hoe behouden jullie de werk cultuur?

“Door die nuchterheid. Je kan je cultuur snel verliezen door snelle groei en succes en vergeten waar dat succes oorspronkelijk vandaan komt. In plaats van het uitbouwen van een vergaande verticale organisatiestructuur, kiezen wij ervoor de feedbackcultuur na te streven en mensen te betrekken. Glassdoor is daar een belangrijk middel in. Als bijvoorbeeld nieuwe werknemers niet gewend zijn om-, geen tijd hebben om- of misschien niet goed durven om feedback te geven, kunnen ze dat via een laagdrempelige, gemakkelijke en anonieme weg doen. OpenCompany is een positieve bevestiging van onze feedback cultuur, creatieve input en continue verbetering.”

Source: https://www.glassdoor.nl/blog/opencompany-van-de-maand-sire-life-sciences/#